Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (19)Журнали та продовжувані видання (3)
Пошуковий запит: (<.>A=Синьова Є$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 22
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Синьова Є. П. 
Тифлопсихологія : Навч. посіб. для спец. "Дефектологія" / Є. П. Синьова; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2004. - 218 c. - укp.

Викладено основи предмета, завдань, принципів та методів тифлопсихології. Розглянуто питання впливу зорових порушень на психічний розвиток особистості. Увагу приділено основним проблемам сенсорної організації діяльності особистості за умов зорової депривації.

Изложены основы предмета, заданий, принципов и методов тифлопсихологии. Рассмотрены вопросы влияния зрительных нарушений на психическое развитие личности. Внимание уделено основным проблемам сенсорной организации деятельности личности в условиях зрительной депривации.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.23 я73 + Р733.670.27 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА658534 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Синьова Є. П. 
Рельєфно-крапкове письмо сліпих. Шрифт Л.Брайля : Навч. посіб. для спец. "Дефектологія" / Є. П. Синьова; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2003. - 112 c. - укp.

Охарактеризовано унікальну систему рельєфно-крапкового шрифту, вивчення якої дозволяє зрозуміти значення писемності в житті та діяльності сліпих людей, свідомо оволодіти навичками письма і читання, методикою навчання цьому незрячих людей різних вікових категорій.

Охарактеризована уникальная система рельефно-точечного шрифта, изучение которой позволяет понять значение письменности в жизни и деятельности слепых людей, сознательно овладеть навыками письма и чтения, методикой обучения этому незрячих людей разных вековых категорий.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433.215

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА639004 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Соціально-психологічні проблеми тифлопедагогіки : Зб. наук. пр. Вип. 1 / ред.: Є. П. Синьова; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2003. - 78 с. - укp.

Проаналізовано загальні та специфічні закономірності психічного розвитку дитини за нормального та пошкодженого зору. Описано вікову динаміку міжособистісної взаємодії осіб з глибокими порушеннями зору. Розглянуто психологічні особливості комунікативної сфери людей з вадами зору з афективною поведінкою.

Проанализированы общие и специфические закономерности психического развития ребенка при нормальном и поврежденном зрении. Описана возрастная динамика межличностного взаимодействия лиц с глубокими нарушениями зрения. Рассмотрены психологические особенности коммуникативной сферы людей с недостатками зрения с аффективным поведением.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433я43 + Ю948.23я43

Шифр НБУВ: Ж72507 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Соціально-психологічні проблеми тифлопедагогіки : Зб. наук. пр. Вип. 2 / ред.: Є. П. Синьова; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. Ін-т корекц. педагогіки та психології. - К., 2003. - 165 с. - укp.

Висвітлено медико-педагогічні основи оптичної корекції у дітей з вадами зору. Проаналізовано вплив родини на соціальний розвиток і психологічну корекцію слабозорих дошкільників з афективною поведінкою, описано особливості їх міжособистісного спілкування в інтегрованому дошкільному закладі. Розглянуто освітні аспекти соціальної реабілітації дітей з вадами психофізичного розвитку.

Освещены медико-педагогические основы оптической коррекции у детей с недостатками зрения. Проанализировано влияние семьи на социальное развитие и психологическую коррекцию дошкольников со слабым зрением аффективного поведения, описаны особенности их межличностного общения в интегрированном дошкольном заведении. Рассмотрены образовательные аспекты социальной реабилитации детей с недостатками психофизического развития.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.23я54(4УКР) + Ч433я54(4УКР)3

Шифр НБУВ: Ж72507 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Синьова Є. П. 
Тифлопсихологія : Навч. посіб. для спец. "Дефектологія". Ч. 1 / Є. П. Синьова; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К. : ВО УФЦ-БФ "Візаві", 2002. - 294 c. - укp.

Розглянуто закономірності та особливості психічного розвитку осіб з порушеним зором, проаналізовано проблеми їх адаптації, реабілітації, соціалізації та інтеграції у суспільстві. Охарактеризовано розвиток та особливості діяльності особистості у разі глибоких порушень зору. Досліджено механізм виникнення і формування компенсаторних пристосувань, особливості сенсорної організації діяльності, зорових відчуттів та сприйняття у випадку порушення зорових функцій. Розглянуто їх властивості та види, проаналізовано механізми дотикового сприйняття сліпих.

Рассмотрены закономерности и особености психического развития лиц с нарушенной функцией зрения, проанализированы проблемы их адаптации, реабилитации, социализации и интеграции в обществе. Охарактеризовано развитие и особенности деятельности при глубоких нарушениях зрительной функции. Исследован механизм возникновения и формирования компенсаторных приспосабливаний, особенности сенсорной организации деятельности, зрительных ощущений и восприятия при нарушениях зрительной функции. Рассмотрены их свойства и виды, проанализированы механизмы осязательного восприятия слепых.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.23я73 + Р128.385я73 + Ч433я73-1

Шифр НБУВ: В347831 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Синьова Є. П. 
Взаємостосунки в колективах осіб з глибокими порушеннями зору : Навч. посіб. для студ. / Є. П. Синьова, І. О. Сасіна; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. Ін-т корекц. педагогіки та психології. - К., 2005. - 104 c. - Бібліогр.: с. 100-104. - укp.

Наведено теоретичний аналіз досліджень з проблеми особливостей міжособистісних стосунків (МС) осіб з глибокими порушеннями зору різних вікових категорій. Розглянуто питання корекції дитячих МС у дошкільних закладах інтегрованого типу, визначено ситуативно-особистісну, позаситуативно-особистісну, позаситуативно-ділову, емоційно-практичну форми спілкування, а також ситуативно-ділову форму спілкування з дорослими та однолітками.

Приведен теоретический анализ исследований по проблеме особенностей межличностных отношений (МО) лиц с нарушениями зрения различных возрастных категорий. Рассмотрены вопросы коррекции детских МО в дошкольных заведениях интегрированного типа, определены ситуативно-личностная, внеситуативно-личностная, внеситуативно-деловая, эмоционально-практическая формы общения, а также ситуативно-деловая форма общения со взрослыми и одногодками.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.23-3 я73 + Ч433.91 + Ч433.352

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА676069 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Соціально-психологічні проблеми тифлопедагогіки : Зб. наук. пр. Вип. 5 / ред.: Є. П. Синьова; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. Ін-т корекц. педагогіки та психології. - К., 2006. - 222 с. - укp.

Висвітлено проблеми диференціальної діагностики у співвідношенні первинного та вторинного в структурі аутистичних порушень за полісенсорних дефектів. Розглянуто питання розробки дидактико-методичних підходів до навчання сліпоглухих дітей спілкування, модернізації фахової підготовки тифлопедагогів України. Проаналізовано досвід навчання дітей з полісенсорними порушеннями, розвиток просторової орієнтації і мобільності дітей з полісенсорними дефектами, особливості проведення занять з соціально-побутового орієнтування з дітьми з незначними вадами зору і слуху.

Освещены проблемы дифференциальной диагностики в соотношении первичного и вторичного в структуре аутистических нарушений при полисенсорных дефектах. Рассмотрены вопросы разработки дидактико-методических подходов к обучению слепоглухих детей общению, модернизации профессиональной подготовки тифлопедагогов Украины. Проанализированы опыт обучения детей с полисенсорными нарушениями, развитие пространственной ориентации и мобильности детей с полисенсорными дефектами, особенности проведения занятий по социально-бытовому ориентированию с детьми с незначительными дефектами зрения и слуха.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.24я54(4УКР) + Ч433я54(4УКР)2

Шифр НБУВ: Ж72507 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Соціально-психологічні проблеми тифлопедагогіки : зб. наук. пр. Вип. 8 / ред.: Є. П. Синьова; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. Ін-т корекц. педагогіки та психології. - К., 2007. - 157 с. - укp.

Висвітлено проблеми наукових досліджень в галузі неперервної спеціальної освіти дітей і молоді з глибокими порушеннями зору. Розглянуто питання проектування індивідуальних програм навчання дітей з комплексними вадами розвитку. Проаналізовано особливості педагогічного керівництва ігровою діяльністю дітей з порушеннями зору, роль батьків у їх соціалізації, описано сучасні освітні технології навчання та виховання.

Освещены проблемы научных исследований в области непрерывного специального образования детей и молодежи с глубокими нарушениями зрения. Рассмотрены вопросы проектирования индивидуальных программ обучения детей с комплексными дефектами развития. Проанализированы особенности педагогического руководства игровой деятельностью детей с нарушениями зрения, роль родителей в их социализации, описаны современные образовательные технологии обучения и воспитания.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433я43 + Ю948.23я43

Шифр НБУВ: Ж72507 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Синьова Є. П. 
Тифлопсихологія : підруч. / Є. П. Синьова. - К. : Знання, 2008. - 365 c. - (Вища освіта XXI ст.). - укp.

Проаналізовано загальні та специфічні закономірності психічного розвитку дитини з нормальним та ушкодженим зором. Визначено взаємозв'язок первинних ознак порушень зорового аналізатора та вторинних відхилень у розвитку дитини. Розглянуто питання компенсації зорової недостатності, корекції розвитку особистості за порушень зору, її адаптації, реабілітації, соціалізації й інтеграції у суспільстві. Висвітлено особливості розвитку зорово депривованої особистості, когнітивну сферу осіб з глибокими порушеннями зору, вплив даних порушень на формування волі сліпих і слабозорих.

Проанализированы общие и специфические закономерности психического развития ребенка с нормальным и поврежденным зрением. Определена взаимосвязь первичных свойств нарушений зрительного анализатора и вторичных отклонений в развитии ребенка. Рассмотрены вопросы компенсации зрительной недостаточности, коррекции развития личности с нарушенным зрением, её адаптации, реабилитации, социализации и интеграции в обществе. Освещены особенности развития зрительно депривированной личности, когнитивная сфера лиц с глубокими нарушениями зрения, влияние данных нарушений на формирование воли слепых и лиц со слабым зрением.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.23я73-1 + Ч433я73-1

Шифр НБУВ: ВА695299 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Соціально-психологічні проблеми тифлопедагогіки : зб. наук. пр. Вип. 1(9) / ред.: Є. П. Синьова; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова, Ін-т корекц. педагогіки та психології. - К., 2008. - 161 с. - укp.

Розкрито організаційно-методичні засади соціалізації дітей з особливими потребами за сучасних умов. Проаналізовано особливості застосування засобів комп'ютерної графіки в процесі соціальної інтеграції інвалідів по зору. Розглянуто питання формування у незрячих учнів навичок роботи з текстом на уроках української мови та літератури. Висвітлено проблеми організації допомоги сім'ям, які виховують слабозорих дітей, соціально-психологічної адаптації сліпих учнів початкових класів до умов школи-інтернату. Описано систему формування невербальних засобів комунікації у дошкільників з порушеннями зору.

Раскрыты организационно-методические основы социализации детей с особыми потребностями в современных условиях. Проанализированы особенности применения средств компьютерной графики в процессе социальной интеграции инвалидов по зрению. Рассмотрены вопросы формирования у незрячих учеников навыков работы с текстом на уроках украинского языка и литературы. Освещены проблемы организации помощи семьям, воспитывающим слабовидящих детей, социально-психологической адаптации слепых учеников начальных классов к условиям школы-интерната. Описана система формирования невербальных средств коммуникации у дошкольников с нарушениями зрения.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433 я54(4УКР)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж72507 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Синьова Є. П. 
Тифлопедагогіка : підручник / Є. П. Синьова, С. В. Федоренко. - К. : НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2009. - 325 c. - укp.

Розглянуто завдання тифлопедагогіки та теорії виховання незрячих дітей (НД) і дітей зі зниженим зором (ДЗЗ). Розкрито зміст, особливості, методи та форми навчально-виховного процесу (НВП) у спеціальних освітніх закладах для даної категорії дітей. Висвітлено медико-психологічні основи організації виховної роботи в школах для дітей з порушеннями зору (ПЗ). Проаналізовано особливості виховання учнів шкіл для дітей з глибокими ПЗ. Увагу приділено розумовому та моральному, трудовому, естетичному, фізичному вихованню дітей з ПЗ. Визначено корекційну спрямованість позакласної роботи та форми її організації у школах для НД і ДЗЗ, взаємозв'язок вчителя і вихователя як невід'ємну частину єдиного НВП і корекційної роботи школи.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433 я73-1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА741794 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Синьова Є. П. 
Рельєфно-крапкове письмо сліпих. Шрифт Л. Брайля : підруч. для студ. ВНЗ, які навчаються за напрямом підготов. 6.010105 "Корекційна освіта. Тифлопедагогіка" / Є. П. Синьова, Л. Г. Медведок, Т. М. Гребенюк, Г. П. Серпутько; Нац. пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова, Ін-т корекц. педагогіки та психології. - К. : Кафедра, 2012. - 279 c. - укp.

Висвітлено історичні аспекти виникнення писемності для сліпих. Розкрито специфічні особливості читання, письма й утворення рельєфно-крапкових знаків за системою Л. Брайля. Охарактеризовано психологічні механізми розвитку дотикового сприймання, формування цілісного образу брайлівських знаків. Увагу приділено психолого-педагогічним і методичним засадам навчання рельєфно-крапковому читанню та письму шрифтом Л. Брайля людей з глибокими порушеннями зору різних вікових категорій. Розглянуто методику навчання письма на брайлівській друкарській машинці та читання на тактильному дисплеї.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433.611.5

Шифр НБУВ: ВА765867 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Андрієнко В. І. 
Дефектологічний словник : навч. посіб. / В. І. Андрієнко, Л. Є. Андрусишин, К. В. Ардобацька, Г. В. Афузова, Н. А. Бастун; ред.: В. І. Бондар, Є. П. Синьова; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова, Ін-т корекц. педагогіки та психології. - К. : Леся, 2011. - 526 c. - укp.

Висвітлено терміни та поняття, які стосуються традиційних підходів до навчання та виховання дітей з особливостями психологічного розвитку. З урахуванням сучасних тенденцій в освіті до словника уведено нові поняття, що розкривають особливості організації навчального процесу з дітьми, які мають порушення психологічного розвитку, у загальноосвітньому навчально-виховному закладі за місцем проживання. Розкрито такі поняття як абулія, акупедія, астенія, батаризм, брадифразія, вібраційна чутливість, гаммацизм, децентрація, дисфонія, енцефалопатія, епілепсія, істерія, косоокість, менінгіт, мікрофтальм, неврози, патогенез, психопатія тощо.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430 я21

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА773123 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Синьова Є. П. 
Особливості розвитку і виховання особистості при глибоких порушеннях зору : монографія / Є. П. Синьова; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - К., 2012. - 441 c. - Бібліогр.: с. 405-438 - укp.

Розглянуто проблеми впливу глибоких порушень зору на формування особистості, визначено особливості цього процесу та психолого-педагогічні умови забезпечення його ефективності. Зазначено, що розроблення цілісної концепції розвитку особистості за умов зорової деривації є актуальним завданням для теорії та практики суспільного корекційно-компенсаторного виховання осіб з глибокими порушеннями зору.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433.241.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА770992 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Синьова Є. П. 
Особливості розвитку та виховання особистості при глибоких порушеннях зору : автореф. дис. ... д-ра психол. наук : 19.00.08 / Є. П. Синьова; Ін-т спец. педагогіки НАПН України. - К., 2013. - 44 c. - укp.

Увагу приділено створенню сучасної тифлопсихологічної теорії розвитку та вихованню особистості сліпих і слабозорих осіб як основи їх корекційно-компенсаторного навчання та комплексної медико-психолого-педагогічної реабілітації. Розглянуто науково-природничі та педагогічні основи, принципи тифлопсихологічного дослідження. Висвітлено закономірності розвитку особистості за офтальмопатології, зокрема роль особистісного фактора у детермінації компенсаторних процесів. Показано особливості оволодіння сліпими та слабозорими основними видами діяльності та спілкування на різних етапах соціалізації. Розкрито вплив офтальмопатології на когнітивну, регулятивно-активувальну, інструментальну та рефлексивну функції психіки. Обгрунтовано психолого-педагогічні умови формування особистісних потенціалів зорово-депривованої людини. З'ясовано внесок українських дослідників у розвиток вікової та педагогічної, соціальної тифлопсихології.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.23 + Ч433.241.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА400601 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Синьова Є. П. 
Основи психолого-педагогічного супроводу студентів з порушеннями зору : наук.-метод. посіб. для студентів ВНЗ, які навчаються за спец. "Корекційна освіта. Тифлопедагогіка" / Є. П. Синьова, Т. М. Гребенюк, Г. П. Серпутько; ред.: Є. П. Синьова; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова, Ін-т корекц. педагогіки та психології. - Київ, 2015. - 152 c. - Бібліогр.: с. 123-135 - укp.

Наведено соціально-психологічні засади процесу адаптації студентів з інвалідністю по зору до навчання у ВНЗ. Висвітлено особливості адаптивних умінь студентів-інвалідів з порушеннями зору. Проаналізовано вплив психологічних регулятивно-активуючих функцій свідомості на процес адаптації студентів з інвалідністю по зору до навчання у ВНЗ. Подано основні напрями діяльності центрів супроводу студентів з інвалідністю.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433.94 я73-1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА797437 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Рельєфно-крапкове письмо сліпих. Шрифт Л. Брайля : підруч. для студентів ВНЗ, які навчаються за напрямом підгот. 6.010105 "Корекційна освіта. Тифлопедагогіка" / Є. П. Синьова, Л. Г. Медведок, Т. М. Гребенюк, Г. П. Серпутько; ред.: Є. П. Синьова; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - Київ : Кафедра, 2015. - 335 c. - Бібліогр.: с. 325-335 - укp.

Висвітлено історичні аспекти виникнення писемності для сліпих. Розкрито специфічні особливості читання, письма й утворення рельєфно-крапкових знаків за системою Л. Брайля. Охарактеризовано психологічні механізми розвитку дотикового сприймання, формування цілісного образу брайлівських знаків. Викладено психолого-педагогічні та методичні засади навчання рельєфно-крапкового читання та письма шрифтом Л. Брайля людей з глибокими порушеннями зору різних вікових категорій. Увагу приділено модифікаціям зазначеного шрифту, математичним, розділовим та іншим знакам у системі Л. Брайля, методиці мануального ознайомлення з формою предметів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433.215 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА808570 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Діти з порушеннями зору в умовах інклюзивної освіти : навч.-метод. посіб. / Н. М. Алєєва, Ю. В. Барінов, Ю. О. Войтюк, К. О. Глушенко, Т. М. Гребенюк; ред.: Є. П. Синьова, С. О. Риков; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова, Нац. мед. акад. післядиплом. освіти ім. П.Л. Шупика. - Київ : Кафедра, 2016. - 211 c. - Бібліогр.: с. 205-211 - укp.

Висвітлено особливості навчання сліпих дітей і дітей зі зниженим зором. Показано можливості використання спеціального корекційного підходу до реалізації методів і прийомів освітньої діяльності. Подано інформацію про методи та техніку обстеження ока, особливості психологічного розвитку дітей з порушеннями зору. Наведено основи рельєфного читання та письма. Розкрито особливості навчання зазначеної катогорії дітей в початкових класах. Подано рекомендації щодо користування комп'ютером дітьми з порушенням зору.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433.221 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА808584 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Барінов Ю. В. 
Регіональні особливості захворюваності на хвороби ока та придаткового апарата дітей різного віку / Ю. В. Барінов, Є. П. Синьова // Архів офтальмології України. - 2017. - 5, № 2. - С. 6-10. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р11(4УКР)026.426.7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж101097 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
20.

Інклюзивне навчання дітей з порушеннями зору : монографія / Ю. О. Войтюк, К. О. Глушенко, Т. М. Гребенюк, Л. І. Денисюк, Л. Г. Медведок; ред.: Є. П. Синьова, С. О. Риков; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова, Нац. мед. акад. післядиплом. освіти ім. П.Л. Шупика. - Київ : Кафедра, 2017. - 319 c. - Бібліогр.: с. 311-317 - укp.

Висвітлено основи здійснення спеціального корекційного підходу в освітньому процесі за умов інклюзивного навчання дітей з порушеннями зору. Охарактеризовано анатомію, розвиток і патологію зору в дитячому віці. Розглянуто питання створення універсального дизайну в інклюзивному освітньому просторі дітей з порушеннями зору. Розкрито особливості психічного розвитку таких дітей. Вміщено методичні рекомендації щодо проведення корекційної та навчальної роботи в молодших класах. Подано інформацію про оптичний апарат ока, зорові функції та їхні порушення, методи офтальмологічного обстеження стану зору.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА822296 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського